Prijs per m2 ramen wassen en hoeveel m2 per uur

  • Karel

    Kan iemand mij zeggen hoeveel m2 een glazenwasser doet per uur voor de buitenzijde? Ik snap dat over het algemeen een kantoorpand sneller gaat dan een woonhuis dus als het kan graag twee getallen.

    Tweede vraag is wat gangbare tarieven zijn per m2 excl. Btw.

  • Loon

    Hoi Karel,

    Een marktconforme prijs voor glasbewassing door een schoonmaakbedrijf (inclusief kozijnen) is 0,45 euro per m2. Een glazenwasser als aannemer kan daar iets onder zitten.

    Dit tarief uiteraard excluisef BTW en bereikbaarheidsvoorzieningen zoals hoogwerker. Ladder hoort gewoon in dit tarief te zitten.

    Voor Tuckerpool wordt een hoger tarief gerekend en vaak worden dan de kozijnen niet meegenomen.

    Let op dat je voordat je deze werkzaamheden laat uitvoeren eerst een RI&E laat uitvoeren.

    Voor woonhuizen heb ik geen marktprijzen. Zelf betaal ik 15 euro voor een tussenwoning met 40m2 glas enkelzijdig gewassen.

    Groet,

    Loon

  • Karel

    Dank je wel voor de duidelijke uitleg.

    Iemand die mij meer kan vertellen over de particuliere markt?

    Tevens iemand die weet hoeveel m2 er per uur gewassen kan worden?

  • Loon

    Een goede glazenwasser doet 75 tot 80m2 per uur.

  • peter

    Waar jij die m²/uur haalt weet ik echt niet hoor.

    Ben zelf ramenwasser dus weet goed waarover ik spreek.

    Gemiddeld doe je 50m²/u

    Dit is afhankelijk van de grote, hoogte en moeilijkheids graad van het raam

    Een correcte uurprijs is 37€/u

  • Henkie

    Ik heb hier alle info gevonden, ook kan je offerte opvragen vond ik zelf wel handig.

    Ramen wassen info en prijs

  • Loon

    @Peter,

    Jouw prijs is dan 0,74 euro per m2.

    Uit ervaring weet ik dat dienstverleners van 0,40 tot 0,55 euro per m2 berekenen. Dit is wel excl. hoogwerker en/of tucker.

    Je zit per m2 dan aan de hoge kant!

  • pavlini

    prijs voor ramenwassen

  • robert

    wat voor prijs moet ik vragen voor 200 ramen lappen aleen buiten?

  • eric

    hallo,

    graag wil ik hoe een schoonmaak offerter voor een klant is gemmakt. prijs per m2 of een uur