ondertrouw en trouwen

• jacqueline

Wie weet of ik recht heb op een betaalde verlofdag als ik in ondertrouw ga, en ga trouwen.

Kan hier niets van vinden in de schoonmaak CAO.

• jada

Dit zou bij bijzonder verlof moeten staan, als het daar niet bijstaat dan gelden er geen vrije dagen voor deze gelegenheden

• adri

Volgens mij zijndeze dagen uit het schoonmaak cao geschrapt en moet je dus een verlofdag inleveren

• jada

Ja volgens mij ook, alleen is er een dag bijgekomen voor dit soort situaties, immers iedereen heeft nu 26 verlof dagen ipv vroeger 25.

• Pieta Hoogvliet

Beste Jacqueline,

In artikel 26 CAO staat dat werknemers recht op betaald verlof hebben bij het overlijden van de echtgeno(o)t(e), (stief)vader, (stief)moeder, kinderen, pleegouders en stiefkinderen. Werknemers krijgen dan vanaf de dag van overlijden vijf dagen verlof met behoud van loon.

Naast deze regeling geldt de Wet Arbeid en Zorg. Hierin zijn de volgende soorten verlof opgenomen: adoptieverlof, calamiteitenverlof, kort- en langdurend zorgverlof, kraamverlof, ouderschapsverlof en zwangerschaps- en bevallingsverlof. Op www.minszw.nl is over deze verlofregelingen meer informatie te vinden (button ‘arbeidsvoorwaarden’ en dan ‘verlof en werktijd’).

Dus zoals Jada ook al aangeeft: daarom heeft iedereen er een verlofdag bijgekregen.

Pieta

• Johan

Tjongejonge, lekkere uitgeknepen CAO zeg.

Ga ik trouwen, krijg ik hier niet eens vrij voor.

Echt schandalig. Dat de vakbond hiermee akkoord is gegaan.

Pieta Hoogvliet Schreef:

——————————————————-

> Beste Jacqueline,

>

> In artikel 26 CAO staat dat werknemers recht op

> betaald verlof hebben bij het overlijden van de

> echtgeno(o)t(e), (stief)vader, (stief)moeder,

> kinderen, pleegouders en stiefkinderen. Werknemers

> krijgen dan vanaf de dag van overlijden vijf dagen

> verlof met behoud van loon.

> Naast deze regeling geldt de Wet Arbeid en Zorg.

> Hierin zijn de volgende soorten verlof opgenomen:

> adoptieverlof, calamiteitenverlof, kort- en

> langdurend zorgverlof, kraamverlof,

> ouderschapsverlof en zwangerschaps- en

> bevallingsverlof. Op www.minszw.nl is over deze

> verlofregelingen meer informatie te vinden (button

> ‘arbeidsvoorwaarden’ en dan ‘verlof en

> werktijd’).

>

> Dus zoals Jada ook al aangeeft: daarom heeft

> iedereen er een verlofdag bijgekregen.

>

> Pieta

• jada

Klopt, is indertijd uitgeruild om van een loon van 8,65 tot een loon van 10 euro te komen. Bovendien 1 dag extra verlof voor dit soort gelegenheden. Je kunt ook altijd nog de bruiloft afblazen natuurlijk ;)

• roos

Ik wil graag weten of ik 1 dag krijg of twee dagen als ik ga trouwen! Ik zit in de schoonmaak!

• Christa

Je krijgt geen enkele dag verlof als je gaat trouwen. Je moet gewoon verlof nemen. In een eerdere CAO kreeg je hiervoor wel vrij en had je 25 dagen verlof. Nu heeft iedereen er 1 dag bijgekregen om dit soort verlof op te vangen. Iedereen heeft nu standaard 26 dagen verlof.