microvezel methode

• Rieta

vanaf maandag moet ik met de microvezel methode gaan werken , iemand er ervaring mee ?

ik ben gewend aan de ouderwetse manier , dus gewone werk kar met een mop emmer , en 3 verschillende kleuren emmertjes . alles ruikt weer lekker fris na het schoonmaken , is een vepleeg tehuis en ja daar kan het best ruiken .

heb vandaag de nieuwe werk kar gezien , echt het nieuwste wat er is , maar naar mijn inzien niet echt functioneel

1 vlak mop , waar zowel mee gemopt moet worden , en dan weer verwisseld moet worden om het stof te wissen

ik zie het als de ouderwetse zwabber , en hoeveel van die dingen heb je wel niet nodig , en wat er dan uitgewassen moet worden . de doekjes voor interieur en sanitair gebruik ik al lang , maar voor de vloeren vind ik het echt niks .

met stofwis doekjes gooi je elk vuil doekje weg , en elke dag een schone mop . tevens kan je met een gewone mop in de douche ruimte het nat opnemen en uitwringen in de mop emmer .

dus vandaar mijn vraag hoe jullie ervaring is?

• Brigit

Ik heb er wel ervaring mee het is inderdaad een stuk makkelijker werken want je hoeft niet steeds meer te wringen.

En je hebt niet meer zoveel water nodig.

Maar in de praktijk werkt dit niet altijd, en wij zijn ook weer overgestapt op ons oude systeem.

Want als je met microvezel werkt mag je geen schoonmaakproducten toevoegen, dus die lekkere frisse geur na de schoonmaak werd gemist.

De mensen hadden liever dat wij weer normaal gingen schoonmaken met water en schoonmaakmiddelen, want dan wisten ze zeker dat het schoon was en dat we er geweest waren.

• Pieta

Microvezel met spraymethode werkt prima hoor!

• Rieta

nou we zijn gestart , en voor natte ruimtes is het zeker niks , dus daar word nu toch een oplossing voor gezocht , tot nu toe moeten we het even met een spaans mopje doen . geef mij maar een gewone werk kar met mop emmer , en stof wisser :)

• eelco

Ik vindt de microvezel voor sanitaire ruimtes maar niets,

aangezien je ook geen schoonmaak product mag gebruiken heb je na mijn ervaring alleen maar kalk op bouw

aangezien bijv. taski sani 100 ook de kalk opbouw tegen gaat en met microvezel alleen water gebruikt wordt en water zit kalk in dus er blijft alleen water over wat verdamt en de kalk laat zijn residu achter dat dagelijks alleen maar meer wordt.

Ik heb liever de oude methode sopje en een mop emmer met een schoonmaak product.

en zoveel schoonmaak middel heb je eigelijk ook niet nodig doseer doppen is 8ml of spray flacon meng je het al met water..

te veel is niet goed en te weinig ook niet dus juiste doseering toch en lekker fris schoon.

en microvezel is ook wel prijzig en je hebt er ook een programma bij nodig voor het periodiek reinigen

(ontkalken)

• martine

je gebruikt in de sanitaire ruimtes wel degelijk schoonmaakprodukt (ontkalker)omdat je je sanitaire ruimtes inzet met de spons en de ontkalker

• martin

microvezel doekjes zijn niet handig en vooral niet als je geen wasmachine op je pand heb je moet deze doekjes namelijk elke dag wassen als ze gebruikt zijn anders werken ze niet, dus als je over moet gaan op microvezel zorg dan dat je er ook een wasmachine bij krijgt

• senja

zorgen dat je er ook een wasmachine bij krijgt?

Die krijg je dus niet van je wg.

Nee het is de bedoeling dat de medewerker de doekjes zelf wast.

En wie wil nou die doekjes bij zijn eigen was stoppen op 60 graden en dan nog geheel kosteloos.

Dus de doekjes worden dagelijks, wekelijks, maandelijks opnieuw gebruikt.

ze worden alleen maar uitgespoelt of in de week .

Nieuwe doekje mag je pas 1x in de 2 a 3 maanden bestellen en dan krijg je maar een minimale hoeveelheid waarbij ook een hele lange levertijd op zit , de doekjes zijn ook behoorlijk prijzig.

Dit is ook zo met die moppen, die zijn ook zo vies.

• Daniel

Als je moet wassen voor je werkgever , dan zou je er een vergoeding voor moeten krijgen. Anders laat je werkgever het maar oplossen .

• Ton

Hallo;

Microvezelsystemen werken prima, maar 2 opmerkingen 1; er is geen enkelsysteem wat volledig op alle projecten voldoet en 2; er hoort goede uitleg bij voor een goede uitvoering

de voordelen bv geen kruisbesmetting(verpleegtehuis)

voor degene die schoonmaak op de langere termijn gezonder minder problemen door uitwringen met de hand aan de handen polsen armen schouders en rug, geen gesjouw met emmertjes water welke om gestoten kunnen worden

ook met met mop geen kans op kruisbesmetting, geen natte vloeren achterlaten, voor de medewerker minder rugproblemen, minder schouderproblemen enzv, als je ouder word merk je toch dat lichter werken belangrijk is

ook voor het mileur is het veel beter

er blijven problemen bv met de geur daar is geen echte oplossing voor als het echt nodig kun altijd met geuren werken, sanitairdelen de toiletpot en wasbak zitten zowiezo in het sprayprogramma, als je iedere keer een schoon vlak pakt is dat ook geen probleem bij natte microvezeldoeken kan dat niet.

groetjes Ton