overname personeel

• vip-clean

Wij zijn ook verplicht vier vrouwen over te nemen vanaf 01.09.2010. Nu stelt zich een probleem met 1 poetsvrouw, ze werkt vanaf 2003 aan 13 uren per week en de laatste 3 maanden van afgelopen schooljaar is haar kontrakt vermeerderd naar 31 uren per week. Kunnen wij ze nu niet overnemen voor 13 uren per week i.p.v. 31 uren per week? Laat ons hopen van wel!

we hebben anders geen werk voor 31 uren per week.

Ik kijk uit naar uw antwoord.

groetjes,

suzy

• Boss

Ben bang van wel, maar als zij op die school 31 uren gewerkt heeft dan moeten die uren er toch zijn ?

Of zijn jullie zover onder de prijs gedoken dat je haar die uren niet kan geven ?

• Dé Herman

Dat snap ik niet..

Als je personeel moet overnemen dan vraag je toch eerst hoeveel uren zij werken?

En deze hoeft men niet op 1 object te maken die uren… en anders heb je jezelf flink in de vingers gesneden…

Wij vragen altijd of er sprake is van overname personeel en zoja om hoeveel uren het gaat.

Of een mooie omschrijving maken in je offerte ivm overname personeel en uren…

voorbeelden genoeg op internet.

suc6 Herman

• petra leerling

ik zit momenteel in de zelfde situatie werk twee jaar op het zelfde project maar de klant wil bezuinigen mijn werkgever doet het niet voor minder dus komt er een ander schoonmaakbedrijf wat ik heb begrepen is het voor mij geen probleem want hun moeten mij overnemen

maar nu komt het ik kan dat bedrijf en de eigenaar dat bedrijf bestaat uit zwart geld hij heeft 1 personeelslid en dat is zijn zoon

hij loopt bij een curator is failiet verklaard en begint nu weer opnieuw ik heb jaren geleden ook voor hem gewerkt waarbij ik constant achter mijn geld aan moest lopen

uiteindelijk kon hij mij niet meer betalen

er word in het pand 35 uur per week schoongemaakt hij zegt dat hij het voor de helft kan doen en hij wil het zelf samen met zijn zoon gaan doen dus hij is vergeten dat hij mij over moet nemen want dat is volgens hem niet verplicht

wat nu