ziekmelding/cao

• carlos van duijkeren

ik heb nu dus eigenlijk hetzelfde probleem,ik ben tijdens het werken van de trap gevallen in een bungalow.mijn manager en tevens bhver heeft toen geconstateert dat ik niet verder kon werken maar wou mij niet naar een dokter helpen,ik moest op eigen houtje naar huis of ziekenhuis zien te komen.nu zit ik met ee geschuurde spier in mijn dij en drie kneuzingen,nu vraag ik mij af of ik wel betaald krijg en gezien mijn schoonmakers contract en de manier waar alles op is gegaan,waar ik recht op heb

• Jan Kampherbeek

Lijkt mij een bedrijfsongeval en dan moet er 100% worden doorbetaald.

Ziekteverzuim binnen de sector is heel verschillende geregeld. Daarom is er tijdens de CAO onderhandelingen de afspraak gemaakt om daar onderzoek naar te doen en een goed verzuimbeleid te ontwikkelen. De voorbereidingen zijn van start gegaan.

Naast onderzoek is het natuurlijk ook van belang om slechte en vooral ook goede voorbeelden van ziekteverzuimbeleid te hebben.

Slechte voorbeelden krijgen we als vakbond wel vaak binnen ( Helaas ) goede voorbeelden minder. Heeft iemand die stuur die dan ook op (slechte voorbeelden mag ook).

Jan Kampherbeek

CNV vakmensen

j.kampherbeek@cnvvakmensen.nl

• jose

ik ben vanaf december 2011 ziek

en volgend de bedrijfarts mag ik dit schoonmaak niet meer doen

nu heb ik van een goede kennis een vakantie aangeboden gekregen

en ik ga in oktober op vakantie,de bedrijfarts vond dit goed,geen probleem.

maar nu doet het schoonmaakberdijf moeilijk,want zij willen de vakantie en de

snipperuren van mijn loon afschrijven. mag dit zomaar,gaarne een reactie voordat ik cnv

inschakel want daar ben ik lid van.

• Jan kampherbeek

je kan prima het CNV bellen met deze vraag maar ik kan het antwoord hier ook geven.

De werkgever mag, als je op vakantie gaat ook tijdens ziekte, vakantiedagen inhouden. Op dat punt is de wet per 1 januari 2012 veranderd. Voor 2012 was het zo dat je na een half jaar ziekte geen vakantie meer opbouwde. Dat is ook veranderd. Nu blijf je de hele periode dat je ziek bent ook vakantie opbouwen. Het is dan ook logisch dat je als je vakantie neemt ze ook worden opgenomen.

Prettige vakantie,

Jan Kampherbeek

CNv schoonmaak