Cao boekje

• louise

Is het mogelijk om bij mijn vakbond het nieuwe cao boekje aan te vragen?

Of krijgen de leden dat toe gestuurd.

• gh schreuders

Hallo,

Mijn vraag is of ik recht heb op minder uren werken ivm met leeftijd.

Ik ben 53 en werk bij een schoonmaak bedrijf.

Waar heb ik recht op en hoe werkt dat?

Bij voorbaat dank,

G Schreuders

• Jan Kampherbeek

De leden van CNv schoonmaak hebben een boekje thuisgestuurd gekregen.

Je werkgever moet je ook een CAO boekje verstrekken maar dat gebeurt niet altijd.

De extra uren vrij i.v. m leeftijd staan niet meer in deCAO

Jan Kampherbeek

• Dé Herman

kijk even bij het RAS

www.ras.nl

Moet men toch meer promoten…….!

Maar goed het RAS is net als het UWV zo log als de …………………………………

gr, Herman

• jada

Waarom ontvangen werkgevers niet automatisch enkele CAO boekjes?, nu moeten deze worden aangevraagd en betaald worden. Echter wel betalen al een redelijke bijdrage aan de RAS dus waarom niet gratis zodat je deze daarna aan je werknemers kunt uitreiken.

• henkie

mijn idee

ze weten hoeveel personeel je hebt dus kom op vakbond regel dat

• Jan Kampherbeek

We willen dat best regelen maar het betekend natuurlijk ook dat de kosten van de RAS omhoog gaan en dus de bijdrage aan de RAS.

Vanuit werkgverszijde is daar niet over te spreken. Dus wordt het nu opgelost door af te spreken dat werknerms een CAO boekje moeten krijgen. De kosten zijn dan voor de individuele werkgever en dus hoeft de RAs premie niet verhoogt te worden.

Voor de nieuwe scholingseisen werkt het precies zo. OSB wil niet praten over een verhoging van de RAS premie dus wordt de vergoeding die werkgevers ontvangen voor het opleiden van hun mensen lager.

Vreemd maar waar.

Jan Kampherbeek

• henkie

nou de meeste weten niet eens hoe dat boekje eruit ziet nou praat ik over kleinere bedrijven en uit ervaring!!!! mischien van de bond want die kosten ook geld zat

• mario-booj

pfff als werkgever kan je natuurlijk ook gewoon bij het ras de cao downloaden en naar je personeel doormailen .

hebben ze geen mail print je hem ff uit .

zo doen wij dat bij onze mensen

groetjes mario booj

• sandra

wie wil mij gratis een c.a.o. boekje toezenden?