werken als onderaannemer

• Rob

Hallo,

Ik werk als onderaannemer voor een ander schoonmaakbedrijf,

Nu krijg ik van mijn oude werkgever een rekening die flink in de papieren loopt omdat ik volgens hem schoonmaak bij een klant die van hem is geweest.

Ik had in princippe te maken met concurentie-geding, maar als ik niet bij “huidige”klanten van mijn oude werkgever zou gaan werken zou er geen sprake zijn van concurrentie-geding.

Maar het object waar ik als onderaannemer werk is geen “huidige”klant van mijn oude werkgever, maar van een ander schoonmaakbedrijf waarvoor ik dus als onderaannemer werk.

In hoeverre kan dit financiel voor mij kwaad?

Heeft iemand hier al een keer mee te maken gehad?

M.v.g.

Rob

• jada

dat ligt aan hoe het concurrentiebeding is opgesteld. Als er staat mag geen werkzaamheden direkt of indirekt verrichten dan ben je het haasje want je werkt er nu indirekt. Als dit er niet staat dan kan het geen kwaad want je werkt niet direkt voor die klant maar indirekt.

• Rob

Het enigste wat er bij het concurentie-geding staat is dat er geen concurrendewerkzaamheden mogen zijn bij huidige klanten van mijn vorige bedrijf.

Maar zoals ik al schreef het is geen huidige klant meer van hun omdat een ander schoonmaakbedrijf deze klant heeft binnegehaald.

Dus in hoeverre praat je dan nog over “huidige”klanten, maarja deze mensen zijn al ruim 10 jaar bezig met kleine bedrijven over te nemen en vervolgens al het geld in hun eigen BV te sluisen en vervolgens het personeel niet meer te betalen en dan de boel in elkaar te laten klappen.

Oftewel ze kruipen elke keer door de mazen in de wet, zelfs advocaten zeggen dat het zeer sluwe mensen zijn.

Ik zal waarschijnlijk ook wel de … zijn en moeten betalen.

Hopelijk komen ze nog een keer de verkeerde tegen die het anders oplost, ik heb een vrouw en kinderen dus zal het volgens de wet op moeten lossen.

• jada

Beste Rob,