feestdagen

• harry

ik heb een vraag of ik mijn opdrachtgevers een feestdag als bijvoorbeeld kerst op een maandag valt en er word op zo een dag niet schoongemaakt moet ik dan de factuur aanpassen dus die dag niet belasten of wel wie kan mijn hier over advies geven

bedankt

• floor

1 en ander is afhankelijk van je aglemene voorwaarden.

neem daarin op dat je werktijden buiten de feestdagen vallen.

En neem contact op met je klanten of je de werkzaamheden op een ander tijdstip moet doen.

Klanten waar je bv maar 1 keer per week komt kun je m.i. niet afschepen met "het was 2e kerstdag, dus komen wij niet, maar u moet wel betalen.

Klanten waar je dagelijks werkzaamheden verricht nemen meestal die dag wel voor lief. Maar neem voor de zekerheid een bepaling op in je alg. voorwaarden.

b.v.

Tenzij anders is overeengekomen, zullen de werkzaamheden uitsluitend worden uitgevoerd op werkdagen – niet zijnde christelijke of nationale feestdagen – van maandag tot en met vrijdag.

Indien plotseling intredende bijzonder omstandigheden zulks noodzakelijk maken naar het oordeel van de opdrachtgever, danwel de opdrachtnemer, kan in overleg van het hier bepaalde worden afgeweken.

suc6