Ik wil bij een aantal van mijn klanten met wie ik een doorlopend contract heb per 1 januari een prijsverhoging doorvoeren, weet iemand of er een algemeen percentage m.b.t. de prijs verhoging in de schoonmaak is vast gesteld.
Van het OSB moet je lid zijn om dit door te krijgen, bij het CNV heb ik wel eens contact met iemand en die heeft dit geadviseerd.
verder is het op zich al logisch dat als de lonen 3% stijgen je dit minimaal moet doorrekenen om e.e.a. nog rendabel te houden.\B
uiten de loonsstijging hebben we het dan nog niet eens over de stijgende brandstofkosten en verzekeringspremies. 3% is dus aan te bevelen. Meer zal ook weer moeilijk gaan ivm de nog steeds slechte economie en de kans is dan groot dat je klant naar een ander op zoek zal gaan.
Partijen zijn een CAO overeen gekomen met een looptijd van drie jaar, die met terugwerkende kracht ingaat op 1 januari 2005 en zal lopen tot 31 december 2007. Er is een afspraak gemaakt over een aanzienlijke aanpassing van het loongebouw met een gemiddelde loonsverhoging van 2,49% in 2006 en van 3,06% in 2007. In 2005 stijgen de lonen dus niet. Om de langer in de branche werkzame medewerkers te belonen wordt de eindejaarsuitkering verhoogd van 2,5% naar 3,1% (met ingang van 2006). Ook bereikten partijen overeenstemming over de loondoorbetaling bij ziekte in het tweede ziektejaar van 70%. Er wordt een speciale werkgroep ingesteld, die zich gaat buigen over een mogelijke aanpassing van de huidige reistijden- en reiskostenregeling. Bovendien hebben partijen afgesproken, dat zij te zijner tijd zullen spreken over de gevolgen van de nieuwe Arbeidstijdenwet voor de huidige CAO-bepalingen en een studie zullen opstarten naar de mogelijkheid van de invoering van een sociaal plan bij contractwisseling.
Prijsafspraken zijn inderdaad verboden ja, maar een advies is geen afspraak. Natuurlijk mag dan verder iedereen zelf bepalen of dit advies wordt opgevolgd of niet. Dit is mede afhankelijk van je prijsstelling op dit moment, hoe sterk ben je in de markt en hoe loyaal zijn je klanten.
Echter door stelselmatig je prijzen niet te verhogen uit angst om klanten te verliezen vraag je om problemen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?