Suede schoenen (uggs) schoonmaken, wie weet raad?

• Diana

Hallo allemaal,

Ik hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen…

Vorig jaar heb ik van die suède laarzen gekocht, uggs, heerlijke laarzen met bont erin. De buitenkant ervan is suède. Door het lopen in de regen/sneeuw was er op de neus een soort van kring ontstaan, die heb ik er met sneeuwreiniger van de schoenmaker uit proberen te halen, maar het is er alleen maar erger op geworden :(… Toen heb ik ze nog even met gewoon lauw water geprobeerd schoon te maken, maar dat hielp ook niet… De laarsjes zijn camel-kleurig en de neuzen zijn nu een stuk donkerder…

Is er misschien nog een oplossing voor? Ik zou zo graag nog een wintertje van mijn laarzen genieten…

Hopelijk weet er hier iemand raad!

Bedankt voor het meedenken alvast en grpetjes van Diana!

• koos

http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=814&Art_Type=1 en by google suede schoonmaken….intypen dan komt erwel meer suc6

• Diana

Hallo,

Bedankt voor je reactie… Maar die site had ik ook al gevonden, en na aanleiding daarvan heb ik het nog eens geprobeerd met lauw water en met azijn… Maar het heeft allemaal niets mogen baten, vandaar dat ik het hier vroeg…

Heeft iemand nog een tip voor me? Bedankt en groetjes!

• Gerrit

Wat dacht je van stoom en een borsteltje…

Pan wat op zetten laten koken, schoen erboven rustig borste erover heen gaan.

Niet te nat laten worden door het stoom.

Goed laten drogen, en dan met heel fijn schuurpapier erover gaan dit alles met beleid.

Was toen een tip van een oude schoenmaken, bij werkte het perfect.

• évie

Evt. afdoen met een sopje van groene zeep. Daarna met lauw water.

Die tip kreeg ik voor mijn suede schoenen.

évie.

• Diana

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb het allemaal geprobeerd, maar er blijven toch vlekken/kringen achter… Helaas… :(:(:(

Groetjes van Diana

• Adri

Hallo, Gewoon de laarzen boven stoom houden en met een speciaal suede-borsteltje(wat je bij een schoenwinkel kunt kopen) borstelen.

eventueel herhalen.

Ik doe dit al jaren bij de suede schoenen /laarzen van mijn kids en het gaat prima.

Succes ermee gr.Adri

• lisanne

ik heb mijn uggs in de wasmachine gestopt met 60 graden, op de wollen stand

want ik had vlekken op mijn witte vacht aan de buitenkant

daarna heb ik ze in de droger gestopt

en kheb een mooi resultaat kan ik je zeggen :D

• mandy

ik heb de uggs van mijn dochter gewoon in de wasmachine gegooid en zonder zeep en koud gewassen.

ze zijn weer brandschoon. (wol progammatje en absoluut geen zeep gebruiken).

ik had ook al van alles geprobeert van gom tot sprays. niets werkte.

p.s daarna op kamer tempratuur laten drogen en niet bij de verwarming!!!!

• aziz

Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de volgde casus: men is werkzaam bij een bepaald project. Bij dit schoonmaakproject krijgt men de volle contracturen te weten 25 uur. De schoonmaker is bij dit project 18 uur werkzaam en krijgt dus 25 uur uitbetaald gezien het feit dat hij het gehele schoonmaakobject voor zijn rekening neemt en in het verleden 2 schoonmakers werkzaam waren op dit project. Hij heeft dit opgenomen in zijn arbeidscontract voor onbepaalde tijd dat hij alleen de schoonmaakwerkzaamheden verricht voor dat ene project voor 25 uur. Nu wil zijn werkgever de schoonmaakwerkzaamheden op dit project zelf uitvoeren en wilt de schoonmaker op een ander project plaatsen. Mijn vraag is kan de werkgever dit doen.

Alvast bedankt.