water zonder kalk

• sandra2

Ik heb afgekookt water nodig voor mijn strijkijzer. Ik kook water in de waterkoker en het nog hete water schenk ik dan in een koffiefilter in een trechter in een maatbeker o.d Je ziet dan later kalk in de filter, als het wat is afgekoeld maar ook nog een kalklaagje op het water. Kan ik misschien beter het water eerst laten afkoelen en dan pas filteren? Wanneer krijg je de minste kalk in het water uiteindelijk? Wij hebben hier heel veel kalk in het water

• marrk

klinkt misschien gek maar probeer het eens bij een glazenwasser die met telescoopsysteem werkt die heeft osmosewater genoeg

of anders bij een autowasserette bij sommige kun je zo n programma vlekvrij naspoelen krijgen dat is ook osmosewater dus zonder kalk en verontreinigingen

• karel

bij een autoshop kan je fles accuwater kopen ik denk voor ongeveer € 1,50 per ltr.

dit is ook gedestilleerde water (condenswater)

• marijke

bij iedere drogist en bij de meeste supermarkten koop je gewoon gedestilleerd water. dat is het enige water dat veilig is voor je strijkbout.

• sandra2

Dank jullie wel voor jullie reacties maar ik wil liever geen water gaan kopen. Mijn vraag was eigenlijk: kan ik het gekookte water beter filteren als het warm of koud is. wanneer heb je de minste kalk in het water?

• Mo

Ik heb een Britakan. Dat water gebruik ik als drinkwater, maar ook in mijn koffiezetter, waterkoker en strijkijzer. Werkt uitstekend!

Te koop bij de Tuinen.