Collega van me had onderlaatst zijn wijk werk verkocht aan een paar gasten uit Utrecht, contractje e.d. gemaakt, leek allemaal netjes. De mannen zouden na 1 x zemen 10% van de omzet brengen, en dat blijven doen totdat alles afbetaald zou zijn. Tot nog toe hebben de mannen het nu 2x gezeemd, maar nog geen ene euro gebracht, en hij werd een beetje moe van. Nu 3 weken geleden vroeg ik ernaar en hoorde dat, en heb gelijk gezegd, ontbind het contract en ik neem het wel over.
Zo gezegd zo gedaan, netjes het geld cash afgetikt met hem, en dus ging ik vandaag met goede moed de wijk in. Tot mijn grootste verbazing kreeg ik daar te horen dat de ramen vorige week gezeemd waren. Gelijk men collega gebeld en gezegd wat er loos was, hij zei gelijk dat hij hun had gezegd hun neus er niet meer te vertonen, gelijk daarop hun nummer gevraagd, en gebeld. Ik moest maar men geld terughalen bij men collega, en dat gezegd door iemand die nog geen ene rooie stuiver betaald. In ieder geval ben ik geenzins van plan om dat te gaan doen, er is betaald en hun contract is ontbonden, maar hebben al aangegeven om daar toch door te gaan zemen. Nu ben ik benieuwd wat anderen daaraan zouden doen, want zeg nou zelf, zoals vroeger zal het toch niet hoeven, zoals van de ladder @!#$ e.d. dingen.