hallo,
ik heb al 6 maanden een schoonmaakbedrijf opgestart maar ik heb nog geen 1 klant,
hoe kan ik aan klanten komen????
alvast bedankt,
De schoonmaakbranche is een aardig verzaadigde markt. er zijn ruim 3700 schoonmaakbedrijven in Nederland. Grote zoals HAGO, GOM maar ook kleine zelfstandige die vanuit huis werken met een stofzuiger achter in de auto.
Het is zeer moeilijk om in deze tijd aan klanten te komen.
Schoonmaken gaat over het algemeen via aanbesteding in de daarvoor bestemde vakbladen. een bedrijf zet een advertentie dat ze op zoek zijn, verschillende schoonmaakbedrijven reagere hierop en men gaat voor de beste offerte.
Net als in de bouw………
Daarnaast moeten schoonmaakbedrijven aan zeer strenge milieueisen voldoen tegenwoordig. Iets waar Jan met de stofzuiger achter in de auto niet aan kan voldoen. Een bedrijf zal niet zo snel in zee gaan met zo'n schoonmaakbedrijf.
Jan met de stofzuiger zal het dus moeten hebben van het kruimelwerk.
Kleine klantjes zoals bijvoorbeeld een artsenpraktijk, winkel op de hoek of een clubhuis.
Kijk eens op de site van de SVH ( die heet tegenwoordig anders maar ik kom er even niet op) Haal wat vakdiploma's (er zijn er ruim 30) en schrijf gewoon wat kleine bedrijfjes aan. Uiteindelijk zal het je lukken.
Hoi,
hang evt. ook briefjes op in de locale supermarkten of winkels om je heen.
laat weten dat je bestaat, en werk met bijv. gratis advertenties op internet.
Het beste kun je dan bijv. www.speurders.nl kiezen. Die is nogal eerlijk. ( niet dat de rest oneerlijk is, maar ze zijn al wel vaker oneerlijk in het nieuws geweest).
En zoals je merkt, wat internetten en vragen stellen, en ik denk dat je nu al meer dan 1 klant hebt.
Succes!
évie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?