Princess stoomstation de luxe

• sandra2

Zojuist heb ik voor het eerst mijn stoomstation gebruikt, een strijkijzer met een stoombak eronder. Het ging prima. Nu staat bij de beschrijving dat ik iedere keer het water weg moet laten lopen na elk gebruik. Dat vind ik eigenlijk niet nodig, het is weer extra werk vooral omdat dit niet meteen na het strijken kan. Je moet eerst alles af laten koelen omdat de stop van de vulopening niet open kan als het nog te heet is. Wie heeft hier ervaring mee? Ik gebruik goedkoop bronwater omdat wij hard water hebben. Ik vind het zonde om het resterende water steeds weg te gooien.

• marijke

ik gebruik al vier jaar zo'n strijk/stoom station en heb het water nooit weg laten lopen. Ik vind dat onzin want dat doe je ook niet met een gewoon stoomstrijkijzer. Bedenk wel dat het behoorlijk wat stroom kost als je alles met stoom gaat bewerken.

• dwars

Misschien is afblazen een optie

• sandra2

Heb jij er ook een van Princess? Ik vind het gek dat je tussentijds niet kan bijvullen vanwege de blokkerende stop. Ik heb zo'n strijkijzer gebruikt van de Tefal en daar kun je gewoon bijvullen omdat er geen blokkerende stop is. Dat zal natuurlijk ook wel het prijsverschil zijn. Staat er bij de gebruiksaanwijzing van jouw strijkijzer ook dat je het water steeds moet weggooien?

Ik heb gemaild naar Princess en daar zeiden ze dat ik het reservoir perse moet leegmaken en daarna het strijkijzer rechtop moet zetten.

• marijke

sorry was een paar dagen niet aanwezig. Ik heb geen princess maar een onbekend merk. Hij bevalt me echter heel goed ik heb hem al een paar jaar. Het reservoir is groot genoeg dat gaat zomaar niet op bij een normale was.. De reden dat je niet bij kan vullen is omdat het reservoir onder hoge druk staat. Je kan de dop langzaam opendraaien en uit laten sissen maar is niet verstandig. Je kan je behoorlijk verbranden als je het verkeerd doet.In mijn gebruiksaanwijzing staat dat ik af en toe het hele reservoir leeg moet laten lopen. En zelfs dat vergeet ik. maar ik gebruik wel speciaal water(weet even niet hoe het heet geen bronwater)