Hoe reinig je een ouderwetse 'granieten' (?) badkamervloer?

• Monique

Hallo, ik heb sinds kort een (oude) woning met in de badkamer een granieten vloer of zo iets. Het is zo'n typische ouderwetste vloer, het lijkt alsof er allemaal kleine steentjes in cement zijn gegoten en daarna gladgeslepen. Ook mijn aanrecht is van hetzelfde materiaal. Mijn oma had vroeger ook zo'n aanrecht. Weet iemand hoe dit heet en hoe je het moet schoonmaken? (wel of geen azijn, bleek, etc?) Ik heb zo'n vermoeden dat dit materiaal een speciale gebruiksaanwijzing heeft. Wie helpt mij?? Heel erg bedankt alvast, groetjes Monique

• dwars

Meestal heb je in de badkamer last van kalk maar vooral kalkzeep(verbinding van huidvetten-zeepvetten en kalk)

Kalk is te verwijderen met een zuur reinigingsprodukt,echter omdat het graniet niet uit een plaat bestaat,(graniet kan namelijk wel tegen zuur)maar uit kleine stukjes in cement gebonden ontstaat dan een probleem.

Kalkzeep/huidvetten verwijder je met een gecombineerd produkt.

indien je dit probleem aangeeft bij een (goede)Schoonmaakvakhandel hebben zij wel de goede produktoplossing.

• évie

Graniet:

Sop van groene zeep maken en daarmee schoon maken.

Goed naspoelen met heet water.

Dat moet geen probleem geven.

Succes.

Heb ooit een granieten aanrecht op deze manier behandeld en kraakhelder gekregen..

Jennydwars schreef:

>

> Meestal heb je in de badkamer last van kalk maar vooral

> kalkzeep(verbinding van huidvetten-zeepvetten en kalk)

> Kalk is te verwijderen met een zuur reinigingsprodukt,echter

> omdat het graniet niet uit een plaat bestaat,(graniet kan

> namelijk wel tegen zuur)maar uit kleine stukjes in cement

> gebonden ontstaat dan een probleem.

>

> Kalkzeep/huidvetten verwijder je met een gecombineerd produkt.

>

> indien je dit probleem aangeeft bij een

> (goede)Schoonmaakvakhandel hebben zij wel de goede

> produktoplossing.

• Femke

Ik heb zo'n granito vloer in de keuken. Is groene zeep dan ook de beste oplossing of is er nog iets anders?

• évie

Er zullen nog wel andere oplossingen zijn, maar toch is groene zeep een van de beste omdat dat niets beschadigd.

ZIe ook latere hoofdstukken over terazzo vloeren.

évie