Glazenwasser,tot welke temp.blijven werken?

• Ricardo

Vandaag een conflict met onze werkgever ivm de temparatuur van vandaag (34 gr.) en de werkzaamheden die we moesten doen.We moesten in de brandende zon de particulieren wassen (de wijk),deze verklaarden ons al voor gek om met dit weer de ladder op en af te gaan en dat geklauter over muurtjes e.d.Nu komt mijn vraag:Tot welke temparatuur mag/moet of kun je blijven werken,ik kan het nergens vinden.Is er een maximum temparatuur vastgesteld tot welke je werken mag en kan je baas je verplichten om in de brandende zon door te blijven werken?

Greetz Ricardo.

• Mark69

Volgens mij is er niks vast gelegd over een temperatuur . Als je een beetje redelijke baas hebt valt er toch over te praten . kan hij geen werk in de schaduw vinden succes

• Ricardo

Als je een redelijke baas hebt wel ja.We moesten het dan maar iets rustiger aan doen terwijl er ook andere projecten te doen waren die minder intensief waren dan de particulieren,maar hij moest en zal die zsm klaar krijgen terwijl meneer zelf met z'n voetjes in het zwembadje zit met een fles fris en binnen de airco aan.Jammer maar waar…zulke bazen bestaan.

• Mark69

ik weet het daarom ben ik voor mezelf begonnen succes morgen

• Ricardo

Thanks,zal het nodig hebben Haha :)

• patricia rebel

volgens mij is het tot 25 graden aan de zon kant en tot 28 graden aan de schaduwkant ik weet het niet meer helemaal zeker maar waarom bel je niet het RAS die zijn er speciaal voor die kunnen je zo helpen ook als je niet uit een conflict komt met de werkgever kunnen ze je goed helpen .mag ik je vragen bij wie je werkt je situatie klinkt hetzelfde als die ik heb meegemaakt met mn ex werkgever .

succes patries

• Monique

Je mag tot aan een temeratuur van 45 graden blootgesteld worden.Dat weet ik zeker,je moet dan alleen in de gelegenheid gesteld worden om elk half uur 5 minuten te pauzeren en je moet voldoende water kunnen drinken.

Wij hebben het toen laten uitzoeken door de ondernemingsraad in het bedrijf(die hebben contact opgenomen met de arbodienst)

Ik werk in een wasserij en je kan je wel voorstellen hoe heet het daar is,met alle mangels en drogers die daar draaien,en geen airco…..

Onze werkgever zorgt elke keer voor een overheerlijk ijsje of iets kouds te drinken.

• évie

goeie werkgever toch wel….