verplichte overname personeel

• avendell schoonmaakbedrijf

ik heb een vraagje over het volgende:wij zijn een startende schoonmaakdrijf,

nuzijn wij in onderhandeling met een school voor dagelijks schoonmaakonderhoud.

De directeur is ontevreden,(na een bezichtingen door de school ,kon ik mijn dat ook wel voorstellen)over de schoonmaakster van een groot bedrijf.Nu zijn wij in een verder stadium van onderhandelen,hij had het bedrijf al schriftelijk laten weten zijn contract op te zeggen,blijkt volgens de een bepaling van C.A.O dat wij verplicht

zijn de schoonmaakster een zelfde contact aan moeten bieden als wat zij had

bij dat grote bedrijf(IS DAT NIET ABSURD!!!!)Terwijl zij daar alles verwaardeloos heeft, ik denk zeker dat het twee weken achterstallig schoonmaakonderhoud is,het is er echt vies .Nu weet ik dat ik mij aan deze bepaling moet houden maar weet er iemand misschien toch een alternatief/oplossing.Zij werk al ongeveer 20 jaar bij dezelfde school ,heb een contract van drie per uurdag maar neemt altijd iemand mee. Ik hoop dat iemand raad voor ons heeft.

• sanitas

als ze slecht blijft werken,kun je haar een aantal keer waarschuwen.

helpt dat niet kun je haar ontslaan.

als de opdrachtgever niet over haar tevreden is en dat is al meerdere keren medegedeeld,dan kun je haar ook ontslaan

• dwars

Kan me niet voorstellen dat deze dame 20 jaar slecht heeft schoongemaakt op deze school ,anders moet het Hoofd van de school zich maar eens na laten kijken,want dan is hij of zij niet goed bij het hoofd,(leuke woordspeling trouwens vind ik zelf)

De dame heeft waarschijnlijk steeds minder tijd gekregen van het vorige schoonmaakbedrijf omdat de school minder geld heeft willen uitgeven voor schoonmaak.

De dame is wel ouder geworden en nu moeten ze haar kwijt.Het nieuwe schoonmaakbedrijf wordt dan het mogelijke slachtoffer.

• évie

zij mag ook niet zomaar iemand meenemen in haar uren???

Ik neem ook mijn dochter bijv. niet mee naar mijn werk om werk te doen.

ZE gaat dus tegen de regels van haar contract in, lijkt mij.

Hier kun je misschien wel iets mee doen..

Succes verder!

• avendell schoonmaakbedrijf

mensen hartstikke bedank voor jullie reactie hierop ,ik weet wat met te doen staat

• Richard

Ja, volgens de cao ben je verplicht om de mensen tegen hun huidig contract ( let op er is een bepaling hoe lang de mensen in dienst moeten zijn voordat je ze verplicht over moet nemen. Er is trouwens wel een afbouwregeling voor en het leidinggevend personeel hoef je niet over te nemen. Het huidige personeel hoeft niet mee over naar het nieuwe schoonmaakbedrijf. Staat er in het nieuwe contract ook iets vermeld over een 0 optie ( dit houdt in dat men bepaalde kosten kan declareren bij het huidig schoonmaakbedrijf die je nou meer kwijt bent dan gecalculeerd. Zo is het zwart wit gezien. De bepaling is puur om de werknemers te beschermen tegen ontslag. Mocht je hier meer over willen weten dan kun je altijd contact met mij hierover opnemen heb hier wel enige ervaring mee.

Mvrgr

Richard