RVS kookplaat + afzuiger

• Monique

Nog een vraagje….

In onze keuken hebben wij een disign RVS kookplaat + afzuiger, erg mooi….maar ik word er ook stapelgek van!

Elke dag na het koken maak ik het kooktoestel schoon met staalfix (krast niet) het word goed schoon en glanst, ben er wel lang mee bezig, echter rondom de kookpitten (doppen) is het aangetast door het koken (bruine stipjes) krijg het met geen mogelijkheid schoon! schuren met een schuurmiddel of sponsje kan niet, want dat krast. Heeft iemand hier een tip voor of waar maken jullie RVS mee schoon zonder krassen??

De afzuiger is geheel van RVS, ook dat is een ramp met schoonmaken, heeft iemand tips? alvast bedankt!

Mijn keuken is van kunststof (houtkleurig) met een antracietkleurig kunststof blad, is het het beste om dit gewoon met allesreiniger en water schoon te maken?

het ziet zo dof?

• kippetje

De pitten schoonmaken met brillo.

De kookplaat met een product van hg staalpolisch werkt perfect voor roestvrijstaal

• Monique

bedankt voor je antwoord!

en dat HG staalpolish krast niet? of is dat er juist voor?

brillo is geen optie, wel voor de doppen schoon te maken, maar het zit rondom dus op de kookplaat zelf het is gewoon aanslag door het koken…

• kippetje

HG dat krast niet misschien krijg je ook die plekjes weg.

Als je het met die hg doet blijft de plaat wel langer mooi,en is makkelijker schoon te houden.

Ik doe het een keer perweek daarmee.Je moet wel de gebruiksaanwijzingen volgen.

• hetty

Er bestaat RVS reiniger. Dit is een dunne oliedie onder diverse merken te koop is.

Ik maak al jaren mijn RVS keuken appp. daarmee schoon. Het reinigd en er blijft gelijk een vet laagje achter zodat het vuil niet meer hecht, dus weer makkelijker schoonmaakt. Als je even met die olie inweekt dan krijg je zelfs die bruine vlekjes weg. sucses

• djali

gewoon baby olie erop doet ook wonderen.. het gaat er heel erg goed van glimmen, gewoon met een watje erop smeren..

djali.

• anita

dat met die baby olie is inderdaad een goede tip.bedankt!

groetjes anita