Help !!! overname personeel

• Sabine

Dag werkgevers ,

Ik ben op dit moment werkzaam bij een schoonmaakbedrijf. Over 3 maanden wordt het pand waar ik de schoonmaak doe overgenomen door een ander schoonmaakbedrijf en kreeg ik te horen, dat ik overgenomen wordt door het nieuwe bedrijf.

Mijn vragen zijn nu; wat komt er allemaal bij kijken ? Wat zijn mijn rechten en MOET ik overstappen naar het andere bedrijf?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Sabine

• Louise

Als je een jaar in dienst bent is het nieuwe bedrijf verplicht je over te nemen. Veel zal er niet veranderen, maar nieuwe bezems vegen schoon, dus wel goed opletten.Ze kunnen b.v. wel de tijd waarin je je werk moet doen aanpassen, in mijn geval kreeg ik er een half uur bij per dag. Je bent niet verplicht om je te laten overnemen misschien blijf je liever bij je oude werkgever mits die natuurlijk vervangend werk voor je heeft en met de zelfde uren.

• louise

De eerste zin moet wezen als je een jaar op een object werkt zijn ze verplicht je over te nemen.

• Jan

Als je langer dan een jaar op het object werkt moet het neiuwe schoonmaakbedrijf je aan aanbieding doen voor dezelfde uren. Dit aanbod hoef je niet te accepteren maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je huidige baas je werk aan kan bieden. Alle zaken die volgens CAO zijn moeten worden overgenomen.

Krijg je te laat of helemaal geen aanbieding of voldoet de aanbieding niet neem dan als je lid bent van een vakbond contact met de bond op.

B.v. CNv Schoonmaak ( www.cnvbedrijvenbond.nl).

De CAO artikelen over overnamen kan je vinden op www.ras.nl onder CAO en dan artikel 50.

Groeten

Jan