zwart toilet

• Sas

Wie o wie kan mij helpen??

Naar aanleiding van een verhuizing naar een verzorgingshuis, zou ik even de douche en toilet goed uitsoppen, ik was bijna overal op voorbereid…

Maar ik liep dus tegen een toilet pot aan…die van binnen helemaal zwart is…echt zwart, de hals van de toiletpot, bij de randen van de pot, het is gewoon zwart .

Een hele fles ontkalker…en de toilet borstel heeft niet mogen helpen…

Wie o wie kan mij helpen…ik vind dit zo ongelooflijk smerig…zelf hoef ik er niet te gaan wonen,…maar zo ga ik daar echt niet naar het toilet.

En als je je dan bedenkt…dat er een schoonmaakdienst is in zo''n verzorgingshuis…die vrijwel dagelijks langs komt…die mogen ook wel een ander vak gebied kiezen.

• Sabine

Hoi Sas,

Laat het verzorgingshuis het vuile klusje opknappen, daar betaal je toch voor !!

Succes.

• Sas

Tsja helaas Sabina….dat doen ze dus niet!

Het oppervlakkig schoonmaken doen ze…en dan echt oppervlakkig….van grondig reinigen hebben ze volgens mij nog nooit gehoord…

Dus dan zit er niks anders op dan het zelf te doen…

groetjes Sas

• dwars

Advies//Haal een sterke ontkalker bij de Drogist ,haal vervolgens al het water uit de hals (m.b.v. bijvoorbeeld waterzuiger en anders moet het maar met een doek/dweil o.i.d.)

Alles goed inzetten met ontkalker en minimaal 30 minuten in laten werken-vervolgens met schuurlap vervuiling bewerken.Indien dit niet voldoende is behandeling herhalen ,Tenslotte is vervuiling ook niet in 1 dag ontstaan dus het vraagt tijd

,je zult zien dat het werkt.

Wel handschoenen aandoen

• Fretje

Schoonmaakazijn een tijdje laten intrekken wil ook wel eens werken.

• Hans

Ik ga meer voor de methode van dwars, die behoort te werken. Ik heb echter weleens gezien dat iemand een fles cola er in deed en het een hele nacht liet staan. Resultaat: Verbluffend!

• dwars

Alleen de fles :-)

of bedoel je produkt (ph waarde -3 dus licht zuur)als je maar lang genoeg wacht dan werkt Jus 'd Orange ook (ph3)

• Hans

Als je de fles gebruikt wel voorzichtig gaan zitten hoor! Zeker voor de vrouwen, alhoewel moet er persoonlijk ook niet aan moet denken. Het is uiteraard niet alleen de ph-waarde die het effect heeft maar ook het koolzuur. Vandaar dus dat jus d'orange niet het zelfde effect heeft. Maar……… Als je de verpakking weer gaat gebruiken zou ik toch liever op het pak dan de fles gaan zitten. haha

• broer.dijkstra

Beste Sas

Ik heb een goede raad voor je.

Je schreef dat het tehuis alleen de oppervlakkige schoonmaak doet, nou dan zou ik hetvolgende doen.

Sla een barst in de toiletpot, moeten ze hem vervangen, ik neem aan dat ze je niet met een kapotte pot laten zitten.

Scheelt je gelijk het schoonmaken van de pot.

• van den Broek

Laten inweken met zoutzuur en daarna met een houtbeitel de vervuiling eraf steken.

Deze methode werkt bij mij perfect.