niet betalen factuur

• Rob loozenkoot

Beste mensen wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag.

Ik verricht al dik een jaar werkzaamheden in onderaanneming voor een schoonmaakbedrijf uit het zuiden van het land.

Nu heeft dat schoonmaakbedrijf afgelopen Januari de werkzaamheden opgezegd wat hun goed recht is.

Ik heb ze dan ook gezegd dat ik ermee akkoord gaat maar wel dien ik mijn opzegtermijn die we contarktueel hebben afgesproken uit tot April.

Ze hebben mij enige tijd geleden gevraagd om een G Rekening maar ik heb die niet aangevraagd omdat mij werd verteld dat ik niet met personeel werkt dus dan ook geen G Rekening nodig had.

Dat is de reden geweest dat ze me hebben opgezegd.

Nu is dat allemaal niet zo erg, maar nu betalen ze mijn factuur van de afgelopen maand niet omdat ze eerst mijn betalingsgedrag naar de belastingdienst en de UWV willen inkijken, kan dat zo maar ???

Volgens mijn boekhouder hebben ze helemaal geen recht op inzage in mijn financiele zaken.

Overigens heb ik niets te verbergen hoor ik heb alles netjes betaald maar het gaat mij om het principe, ze horen gewoon te betalen volgens mij.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen ben ik zeer dankbaar want dan kan ik aktie gaan ondernemen tegen die opdrachtgever.

• jo

Ik zou zeggen ga naar een rechts winkel die kan je vast verder helpen.

Sucses

• M. Visser

Als je geen personeel hebt is een G-rekening niet nodig. Wel kunnen ze om een betalingsverklaring vragen van Belastingdienst en UWV. Dat is zelfs jouw wettelijk plicht om dat te verzorgen. Maar dan ook regelmatig, 4 maal per jaar, daarnaast dienen ze dan ook elk jaar over een recente copy-KvK te beschikken. Maar waarschijnlijk is dit tot op heden nooit gebeurt, en gebruiken ze nu deze regeltjes om de betaling uit te stellen of zelfs niet te verrichten. ADVIES: vraag gewoon die drie formulieren op, is volgens jouw geen probleem, en overhandig deze aan ze. Is er geen reden meer voor hen om de betaling uit te stellen. Waarschijnlijk betalen ze dan ook gewoon. Succes!! En als ik je verder kan helpen hoor ik het wel.

• Rob loozenkoot

Beste M.Visser

Nog nooit heeft die klant om dit soort gegevens gevraagd dus daarom heb ik ook het gevoel dat hij gewoon de betaling wil uitstellen cq niet wil betalen.

Maargoed ik ben nu al zover dat de gevolgen voor hem zelf zijn, en dan bedoel ik geen rechtswinkel maar dan ga ik het wel even zelf ophalen, want waar ik voor gewerkt heb moet ik gewoon hebben duidelijk toch.

Tevens zal ik zijn naam en gegevens op het internet ten grabbel gooien mocht hij niet betalen dat zweer ik hem.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie's

• M. Visser

Hmm, ik zou er nog eens over nadenken. Zodra je daar ongenood naar binnenloopt, doe je aan huisvredebreuk. Zodra je met enige stemverheffing je geld vraagt heet dat bedreiging. Maw. je kunt het beter langs de officiële weg proberen. Een boze reactie van jouw resulteert altijd in een geblokkeerde betaling.

• broer.dijkstra

Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik kan er slecht tegen als iemand zich de hele maand de ….. heb gewerkt en dan niet betaald krijgt daar word ik nogal nijdig om.

• Wil

Naar mijn inziens diend het betrefende schoonmaak bedrijf vooraf aan te

geven dat deze stukken dienen te worden overlegd.Normaal is dat je voor

begin werkzaamheden een onderaanemings contract ondertekend

hier staat in vermeld dat deze gegevens dienen te worden overlegd.

Deze methode van uitstel betaling word door meerdere schoonmaak

bedrijven gehanteerd dus eerst factuur ontvangen dan 30 tot 40 dagen

wachten en dan gegevens vragen ?.

Niet bepaald netjes !

• broer.dijkstra

Het is gewoon een kwestie van uitstellen vind ik, ik heb vanmiddag een gesprek met de belastingdiens gehad en die vertelde mij dat ze geen recht hadden om de betaling uit te stellen, maar dat ik beter gewoon die verklaring kon aanvragen, anders zou ik nog langer op mijn geld moeten wachten.

Dus ja ik maak me maar niet meer kwaad ik wacht wel op die verklaring an dan moeten ze betalen.

• joop

Wij hebben ook een volle maand dus 2x voor niets gewerkt bij een schoonmaakbedrijf alhier genaam Bright Star Dewy aan de Draadbaan te Leiderdorp. Zij betalen hun sociale afdrachten niet aan de uwv werkgevers en dit kan allemaal in dit land. Veel succes met het innen van je openstaande vordering.

• broer.dijkstra

Bedankt voor jullie antwoorden en ja Joop die dingen kunnen allemaal in Nederland.

Ik ben inmiddels overgegaan tot een andere oplossing, ik ben naar het kantoor gegaan van het betreffende schoonmaakbedrijf en heb de directeur aldaar een ultimatum gesteld om binnen het uur te betalen en anders zijn de gevolgen voor hemzelf ( netjes gezegd )

Wat denk je wat er gebeurde, binnen 10 minuten had ik me geld.

Jammer dat ik tot die houding moest overgaan maar waar ik voor gewerkt heb moet ik ook gewoon hebben eerlijk toch, niemand werkt voor niks.

Dus mensen die nog geld tegoed hebben, dit is de beste weg blijkt nu.

Groeten: Broer Dijkstra