spachtelputz

• Ellen Mol

Hoi,

Wie weet waar ik onze muren weer mee schoon kan krijgen?

Wij hebben overal spachtelputz. Ook in de keuken.

En nu zit er boven de afzuigkap een vieze vettige vlek.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het is nu alleen nog maar erger geworden.

Wie heeft een oplossing? (behalve opnieuw schilderen dan…)

• broer.dijkstra

Helaas zal het waarschijnlijk toch schilderen worden, vaak worden vlekken op Spachtelputz alleen maar viezer als je ze schoonmaakt.

Je kan pure ammoniac gebruiken, maar ik garandeer niks eerlijk gezegd.

• dolinda

Hallo Ellen,

Ik heb zelf ook alles met spachtelputz en weet je wat ik altijd doe.

Ik meng 2 doppen chloor op 1 liter water en doe dat in een plantenspuit. Op de muren spuiten en met een schone droge handdoek het vuil eraf deppen.

Het is wel een klote werk maar het helpt wel!

Veel succes!

• Hans

Ik zou niet zo snel voor chloor kiezen aangezien je de kans hebt dat het gele vlekken kan geven. Normaal gesproken zou amoniac een goed resultaat moeten geven. Chloor wordt vaak verward met bleekmiddel echter Chloor desinfecteerd en bleekt minimaal en bleekmiddel bleekt en desinfecteerd minimaal

• marjolein

hoi ellen op u afzuigkap zit vet op maak die maar schoon met een citroen door midden snijden en dan goed over de kap smeeren en dan neem u een emmer met water en afwas middel met citroen er in en voor u muren zal ik er toch op nieuw gaan verfen als je muren schoon gaat maken doe dat dan toch in de zomer en al je meubels weg halen of goed af dekken en een kapje voor je mond doen anders ga je van je stokje zo wel voor bleek als amoniak ik zit zelf al 10 jaar in het schoonmaakvak geloof me je bent eerde klaar als je het op nieuw verf als dat je moet schoonmaken gr marjoleinEllen Mol schreef:

>

> Hoi,

>

> Wie weet waar ik onze muren weer mee schoon kan krijgen?

> Wij hebben overal spachtelputz. Ook in de keuken.

> En nu zit er boven de afzuigkap een vieze vettige vlek.

> Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het is nu alleen nog maar

> erger geworden.

> Wie heeft een oplossing? (behalve opnieuw schilderen dan…)

• Hans

Maar dan nog zul je eerst moeten schoonmaken / ontvetten anders kun je niet schilderen

• arnold

inderdaad je kunt niet over het vuil heensauzen. Koop sierpleisterreiniger van het merk HG nier een ander merk want dat werkt niet. Je zult zien dat het resultaat geeft en waarschijnlijk niet oversauzen.

De sierpleisterreiniger van HG breng je aan met een schapenvachtroller je moet goed ventileren en verder niets alleen laten vervliegen en dat gaat automatisch.

Advies gebruik wel een mondbeschermkapje

succes