hogedrukreiniger

• andre

Als startend schoonmaakbedrijf willen wij een hogedrukreiniger aanschaffen. Warm/koud reiniger. kan iemand onsvertellen waar wij op moeten letten bij het aanschaffen ervan. Aantal bars, watertemp?..

Enige tips waar wij een hogedrukreiniger kunnen aanschaffen zijn ook welkom.

• Floor

Ligt eraan wat je ermee wilt doen.

Voor dagelijkse klussen is een simpele voldoende.

Bij de bouwmarkten kun je die rond de 80-100 euro kopen.

Makkelijk is te keizen voor een exemplaar met een tankje.

Dat kun je dan vullen met bv (een oplossing van ontvetter en water) en dat direct op het oppervlak spuiten.

Even laten inwerken en schoonspuiten.

Uit mijn hoofd zijn de meeste reinigers rond de 120 bar.

“nadeel” van de goedkopere uitvoeringen is dat je meestal maar tot een graad of 40 water erin kunt laten lopen. Gooi je er warmer water in dan heb je kans dat de platen die in de reiniger zitten krom trekken met als gevolg dat je een nieuwe kunt kopen.

Maar mijn ervaring is dat 40 graden wel voldoende is.

Heb je de reiniger nodig voor het “echte” werk dan zul je een duurder exemplaat aan moeten schaffen.

Die hebben meestal meer bar ter beschikking en je kunt er warmer water in doen.

Kijk wel uit bij het gebruik van zo'n apparaat.

Je spuit er bv zo de voegen tussen tegels uit ;)

Afijn…..

Kies er maar 1 uit.

Zelf heb ik bv een apparaat voor 60 euro gekocht bij de praxis.

Ik gebruik hem voor het reinigen van tegelwanden e.d.

Werkt perfect.

Succes

• Richard Blaauw

Hallo,

Wat is zijn precies de werkzaamheden die je er mee wilt uitvoeren. Je moet hieraan je machine aanpassen en wat zijn de toekomstige werkzaamheden. Ik zou je hierbij kunnen adviseren.

MvrGr

Richard