schoonmaak granieten aanrechtblad

• Jen

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en raad weet. Ik heb een zwart granieten aanrechtblad in mijn nieuwe huis, het blad zit echter vol met vlekken. Weet iemand een manier om deze eruit te krijgen en een middel wat ik in het vervolg kan gebruiken om het schoon te maken?

alvast bedankt!

Groet, Jen

• dwars

Vraagje is het een echt granieten blad of is het Granito(dus kleine stukjes graniet)

• Jen

nee het is een echt granieten aanrechtblad

• dwars

Waarschijnlijk zijn het toch vlekken die alkalisch behandeld dienen te worden.

Om nu niet met een kanon op een mug te schieten is advies ,begin met een redelijk alkalisch produkt te verkrijgen bij div vakhandels bijv.Taski Uniforte.

Aanrecht inzetten met een produkt-dosering –vervolgens kwartier laten inwerken en daarna met een schuurspons schrobben -naspoelen schoon water–opdrogen.

Indien dit niet of onvoldoende heeft gewerkt .

graag reactie

• Jen

Oke, goede tip, ik ga het eens proberen, ik laat het je weten of het lukt ja of nee!

Dank je voor het advies!

• sylvia

pure groene zeep 24 uur laten intrekken op graniet wil ook wonderen doen. Hierna wel uitboenen en wegsoppen.

• Hans

Klopt, dat van die groene zeep. Ik doe het regelmatig, succes verzekerd. Wat ik ook wel eens doe is voorzichtig met wat zuur inzetten, ligt opwrijven met een wit schuursponsje, direct goed naspoelen en dan de groene zeep. Hiermee haal je de eventuele witte kalkvlekken weg.

• marjolein

hoi jen probeer het maar met vim dat is een soort schuurmiddel maar dat geef geen krassen en het is te koop in de super markten maak niet veel uit welke en groene zeep is ook heel goed het is van vroeger gr marjoleinHans schreef:

>

> Klopt, dat van die groene zeep. Ik doe het regelmatig, succes

> verzekerd. Wat ik ook wel eens doe is voorzichtig met wat

> zuur inzetten, ligt opwrijven met een wit schuursponsje,

> direct goed naspoelen en dan de groene zeep. Hiermee haal je

> de eventuele witte kalkvlekken weg.

• jen

Tjonge wat een hoop tips weer !!! Reuze bedankt, ik ga de groene zeep maar eens proberen, in ieder geval een stuk goedkoper dan de peperdure HG producten die ik op mijn aanrechtblad heb losgelaten en die overigens niet hebben geholpen….

Wat voor zuur bedoel je trouwens Hans?

Groetjes, Jen

• jen

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik de glans weer terugkrijg in mijn blad?