pluisjes

• Tes

Hallo, ik lees al een tijdje op dit prikbord en doe mijn voordeel met de handige tips.

Nu heb ik een vraag; ik heb een donkere winterjas en daarbij heb ik een gebroken witte sjaal gekocht. Elke keer als ik die draag moet ik mijn jas ontpluisen. Ik weet dat je de sjaal in de vriezer kunt leggen, maar dat helpt maar tijdelijk. Wie weet raad? groetjes Tes

• Sonja

Hoi Tes, ik weet niet van wat voor materiaal je sjaal is gemaakt, maar misschien helpt het, als hij een keertje gewassen is, en nagespoeld met wat wasverzachter. Verder kun je bij Blokker een pluizenroller kopen, daar blijven de pluizen aan plakken (is een soort plakbandrol). Durf je de sjaal niet te wassen, dan is buiten ophangen zodat ie “uitwaait” misschien een idee. Succes ermee!

• Tes

Hallo Sonja,

Ik ga je tips gelijk proberen! Bedankt voor je moeite.

• marjolein

hoi tes je kan ook je sjaal in de azijn doen +-half uur en dan gewoon wassen zo als je het altijd doet en de pluisjes kan je ook verwijderen met plakband is altijd in huis dan hoef je niet de deur uit ik zit 10 jaar in het schoonmaakvak wil je nog meer weten dan kan je me mailen ik ben 27 jaar maar veel tips gr marjolein

• Tes

Wat lief van je Marjolein! Ik heb het geprobeerd en het helpt.

En je mail onthoud ik.