Beste mensen
Kan iemand mij vertellen: hoe ik de roze aanslag in mijn douche kan aanpakken en wat het precies voor aanslag is?
Caroline
Het zijn vetresten van zeepprodukten.
Hier een middeltje dat hier fantastisch werkt:
In een oude plantenspuit schoonmaakazijn doen (ongeveer de helft), een scheutje afwasmiddel en afvullen met water. Spuiten op de aanslag en weghalen met een borsteltje. (oude tandenborstel gaat ook prima).
Azijn zorgt voor de kalkaanslag, het afwasmiddel voor het vet. Bij hardnekkige aanslag even laten inwerken. Prima middel, ook voor je kranen en wastafels etc.
Gr. Margriet.
Volgens mij heeft dat weinig zin. Als je deze middelen bij elkaar in een fles stopt, neutraliseren ze elkaar. Het enige werkzame aan deze methode is volgens mij de wrijving die je met je borstel creert. Ik zou eerst de kalkzeepaanslag verwijderen met een produkt met een hoge ph waarde. Deze produkten kun je oa bij het kruitvat of de boerenbond kopen (bijv van HG) Je zou ook eens een sopje van Soda kunnen proberen te maken. Hierna zou ik een zuur reiniger voor de kalk gebruiken. dit kan inderdaad schoonmaakazijn zijn. Ik zou echter ook voor dit probleem een proffesioneel schoonmaakmiddel zou gebruiken. Bij beide methoden is het in ieder geval dat je het middel goed in laat werken en na de reiniging goed na spoelt met water om te naturaliseren.
Succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?