schoonmaaknico

• Arno

Hallo Nico,

een vraag aan jouw gericht, aangezien jij een geroutineerde glazenwasser bent. Hoe kun je exact het beste werken om geen strepen op je ramen te krijgen. Ik krijg achteraf altijd van die witte doffe strepen op de ramen. Wat doe ik fout?!

• schoonmaaknico

voel me helemaal verlegen worden, het belangrijkste is een goede raam -wisser, als je nl. niet al het water van het glas “trekt ” droogt het water op wat er nog zit, en dat veroorzaakt de strepen. vooral als het water wat smerig is zie je dat heel goed

• Arno

bedankt Nico, Maar welke raamwisser is nu het beste. Kan ik een van de Blokker gebruiken?schoonmaaknico schreef:

>

> voel me helemaal verlegen worden, het belangrijkste is een

> goede raam -wisser, als je nl. niet al het water van het glas

> “trekt ” droogt het water op wat er nog zit, en dat

> veroorzaakt de strepen. vooral als het water wat smerig is

> zie je dat heel goed

• schoonmaaknico

de beste zijn die met een handvat en een losse “liniaal”

dat is het gedeelte waar het rubber in gaat en geklemd wordt via een paar punten op het handvat. Zit er geen groothandel in de buurt waar je er een kunt kopen ?

Als je in de buurt van het gooi woont kan ik je misschien wel helpen

groeten Nico

• Arno

Hallo Nico,

Ik kan binnenkort beginnen in de onderaanneming maar heb hier geen ervaring mee. Weet jij hoe ik goed beslagen ten ijs kan komen bij de opdrachtgever, een voorbeeld contract voor onderaanneming heb ik niet. Weet jij of er hier voorbeelden van bestaan?

Alvast dank voorje reactie. Reacties van anderen zijn ook welkom.

• schoonmaaknico

Hoi, onderaanneming in wat? Als je dat in glazenwassen wilt doen moet je toch een goed resultaat kunnen laten zien, anders regent het na een dag werken al klachten bij je opdrachtgever en is het snel afgelopen met je.

Koop goede spullen ,oefen veel en maak je familie en vrienden blij met wekelijks gelapte ramen zodat je veel routine op kunt doen. Vergeet vooral het houtwerk niet, want daar kikken de meeste klanten op.

Het belangrijkste is ( m.i.) goed resultaat kunnen leveren, goed met klanten om kunnen gaan, er representatief uitzien en natuurlijk met goede spullen voor de dag komen.

succes, als je vragen hebt hoor ik het wel.

• margot

Doe bijv. als extraatje het raampje boven de voordeur en eventueel de voordeur….daar kik ik dus op als mijn ramenwasser dat doet…groet

• schoonmaaknico

Heb je helemaal gelijk in, ikzelf doe ook vaak iets extra, zoals b.v. de binnenkant van de keukendeur als hij toch open staat, dan vergeven de klanten het je ook als je eens iets vergeeet.

• Noesch

Hallo,

Ik heb vroeger zo'n raamwisser gekocht bij de keten Di. In belgië zie je ze nog amper, misschien in Nederland nog wel ? Die van mij is in koper.

Wat doen jullie nu precies bij jullie water ? Ik heb houten ramen.

Groetjes,

Noesch

• Noesch

Sorry heb juist je antwoord gelezen bij een vorig berichtje. Had dus ook de indruk dat de dreft beter werkte dan azijn. Met de azijn bleef mijn aftrekker zo hangen, ging helemaal niet vlot. Met de dreft gleed hij er fijn over.

txs !

Noesch