"witte" tegelvoegen en schimmel

• ariane

hi,

ik had een witte voegen en mooie tegels

Nu vertonen de voegen een soort schimmelaanslag en mijn badmat van plastic die nu bij het vuil ligt had ook van die zwarte schimmelachtige plekjes erop. Nee, ik ben niet slordig, maak de zaak regelmatig schoon met badkamersprays etc.

Wie weet raad? Over hoe ik de voegen weer wit krijg. En die schimmel kan aanpakken?

Ariane

• Hope

Hoi..

De voegen schoonmaken met een tandenborstel met bleekmiddel.. (b.v. die goedkope van de Lidl)

De schimmel laten intrekken met bleekmiddel.. grondig afspoelen alles.. en het is weer mooi wit ..

Groetjes van Hope.

• henk

Volgens een schilder helpt heel heet water met soda ook, misschien niet zo effectief als bleekwater, maar soda is wel een stuk veiliger. Ik heb het met een harde borstel gedaan en de voegen zijn een stuk witter geworden. Ons plan is om dit regelmatig bij te houden.ariane schreef:

• Roos

Je plastic badmat moet je na gebruik even goed naspoelen met de douche en dan even ergens over heen laten hangen om te drogen. Dit probleem had ik ook met de eerste badmat. Nu spoel ik hem na, hang hem eerst even aan de wand (met zuignappen) vast en dan na een minuut of 5 hang ik hem even omgekeerd (dus de natte zijde) over de badrand zodat het goed droogt. Dus niet meer laten liggen op de vloer.

Voor de voegen is inderdaad bleekmiddel het beste; doe dit in een oude glassex flacon (met zo'n sprayknop) en dan de voegen er mee in spuiten. (let wel op je kleding.)

Even laten inwerken en dan uitborstelen met een schrobborstel en naspoelen met schoon water mbv de douchekop.

• Alex

Helpt bleekmiddel ook op zwarte schimmelachtige dingen op mijn witte plafont?

• Roos

…nou, da's een goeie. Het is te proberen..anders kun je je plafond nog altijd over-witten. Maar als er op je plafond zwarte schimmelachtige dingen zitten lijkt het me dat er ergens vocht of lekkage zit. Mischien handig dat eerst op te sporen, anders herhaalt het probleem zich zo weer.

• Debby

werkt ook op het plafon, heb het zelfde probleem gehad

groetjes deb

• renate

in portugal waar alles snel beschimmeld door de dikke muren lopen de vrouwen de hele dag met de plantenspuit met bleek in de aanslag

• Noesch

Sorry ben Belgische : eventjes stomme vraag misschien : maar met bleek bedoelen jullie toch javel ?

By the way heb ooit gelezen dat je vieze badmatten met schimmel terug proper krijgt door ze buiten te leggen als het vriest. Schimmel kan daar blijkbaar niet tegen. Misschien eventjes in de vriezer leggen ?

Ik gebruik altijd geljavel van de aldi(wit met groene bus) in combinatie met schuurpoeder en heb sedertdien geen last meer van schimmels op de voegen.

De silicone krijg in niet meer proper, maar ja daar zal manlief wel eens nieuwe in foefelen.

Groetjes,

Noesch