collega

• martina

MIsschien kunnen jullie me helpen. IK heb sinds kort een nieuwe collega die ik niet mag. Ze heeft me een aantal keren afgebekt met andere mensen in de buurt terwijl ik haar alleen maar wilde helpen met wat ze beter niet kan doen of wel. Je gaat niet om 12.30 met een ophaalwagentje voor vuil in de normale lift staan terwijl daar een andere lift voor is 1 voorbeeld dus. Ik werd flink afgebekt en kreeg te horen je kost me alleen maar tijd. Ik heb het met de voorwerkster erover gehad en zij sprak haar daar opaan. Die vrouw wil alleen van de voorwerkster iets aannemen en niet van haar andere collegas. De andere dag verontschuldigde zij zich bij mij maa ze heeft het al verpest bij mij. Ik ga nou niet mee met plezier naar mijn werk wat ik heel vervelendvind. IK probeer het me niet aan te trekken maar toch doe ik dat. Als er iemand de middagdienst draaide kwam diegene altijd effe naar mij toe met het middageten even een praatje maken hoeft niet lang te zijn. Maar sinds zij er is, het is een drukke aziaat die overla werk ziet liggen.dat kan weer positief zijn hoor maar ze is totaal niet sociaal en ik heb het idee dat ze nog nooit samengewerkt heeft. Ze verdomd het trouwens om een mobieltje te kopen dus zijn er regelmatig problemen met de sleutels die overgenomen moeten worden of ze heeft weer een probleem dat ze iets kwijt is, ik heb ook het idee dat e heel naief is, logisch nadenken zoals met die lift is er nietbij. Je weet toch dat je dat beter niet kan doen. Heeft iemand tips om het wat leefbaarder te maken op het werk want ik zit hier echt mee. Ze moet me trouwens niet weer afbekken want dan ga ik naar mijn leidingggevende toe ze zit nog in haar proefperiode en ik heb na 2 jaar werken eindelijk mijn vaste contract. martina

• Broer Dijkstra

Beste Martina

Ik begrijp in godsnaam niet waar jij je eigen druk om maakt.

Laat ieder toch in zijn eigen waarde, ze heeft tenslotte toch haar verontschuldigingen aangeboden, dan moet je accepteren dat zei nu eenmaal niet hetzelfde is als jij.

Over je irritatie dat ze niet eens een mobieltje bezit, nou laat ik je 1 ding zeggen, ik ben directeur van een redelijk schoonmaakbedrijf en ik kan je uit ervaring zeggen, dat sinds die rotdingen zijn uitgevonden ik er meer last als gemak bij mijn personeel van heb gehad..

Je kan tenslotte niemand dwingen een mobieltje aan te schaffen, vroeger waren er geen mobieltjes en deed iedereen zonder te zeuren haar of zijn werk.

Nu is het zo dat als je geen mobiel meer bezit niemand meer weet wat ie nu moet doen.

Het beste advies wat ik je kan meegeven is, SAMENWERKEN IS BETER ALS ELKAAR TEGENWERKEN.

Groeten

• martina

Ik zal haar zeker niet tegnwerken verre van dat, maar ik ga me niet aan haar aanpassen. Zij past zich maar aan aan de rest van haar collegas vind ik dan, ik ben niet de enigste die daar over denkt. en wat dat mobieltje omdat zij die niet heeft ontstaan juist de misverstanden zoals gezeik over de sleutels die we van elkaar over moeten nemen of als ze iets niet weet. Wij moeten zoveel lopen dat het alleen maar tijd kost en dat gaat weer tenkoste van de kwaliteit van ons werk vind ik dan. martina