mark02 schreef:
>
> de bedrijven lopen er een beetje de kantjes vanaf!
>
> omdat in de contracten met de des betreffende bedrijven een
> clausule is op genomen dat als een van deze het werk niet
> doet volgens het contract deze ontbonden kan worden mits
> aangetoond.
De bedrijven lopen er een beetje de kantjes vanaf?
Moet men dat niet in een contract zetten.
*Altijd werken met een logboek.
*
Projectleidster minimaal 1 maal per week een controle houden Bij 5 dagen
per week schoonmaak.
Cntrole lijsten zijn te downloaden van internet met uitleg. o.a. DKS, scholen,
Kantoren, Gezondheidszorg.
* 1 maal per 2 á 3 maanden een controle ronde lopen met de opdrachtgever.
*Schoonmaakroosters maken i.o. met de opdrachtgever
*Ook de aantal uren p.d. vermelden in het contract
begin en eindtijd vermelden in het logboek (dan ken men altijd een controle
uitvoeren via de alarmcentrale)
* Veranderingen van uren altijd via een brief bevestigen
* Aanpssing rooster dit ook vermelden via het lgoboek plus een nieuw rooster.
* Klachten van de opdrachtgeven altijd vermelden in het logboek en mondeling
aan de projectleidster, wordt de klacht niet verholpen dan kan de opdrachtgever
een aangetekende brief sturen en dan nog een keer en dan pas……… maar dan
is het contact met het schoonmaakbedrijf en opdrachtgever al zover verslechterd
dat meestal het schoonmaakbedrijf vrijlwillig vertrekt.
Als alle bedrijven in grote lijnen zo te werk gaan, Groot en- of klein wat is dan het probleem? Natuurlijk heb altijd bedrijven die proberen goedkoop naar binnen te komen maar goedkoop is meestal duurkoop.