kalk aanslag

• chantal

Hallo,

Ik zit al een tijdje met een probleem.

Wij hebben bruine vloertegels in de badkamer waar een witte kalkaanslag op zit.

We hebben al meerdere dingen geprobeerd om dit eraf te krijgen, alleen komt het steeds terug.

Heeft iemand tips om de aanslag voorgoed te verwijderen.

Alvast bedankt

Groetjes Chantal

• klusnico

Hoi, kalk komt steeds terug omdat de kalk in het water zit. Als het water verdampt is blijft de kalk over. Je moet na het douchen even de vloer droogmaken. Als je de vloer ( weet niet van wat voor materiaal hij is gemaakt) met al te agressieve middelen schoonmmakt kun je de toplaag ( glazuur ?? ) beschadigen. Dit betekent dat de kalk hier nog beter op hecht.

als je wat meer wilt weten zie ik het hier wel

• chantal

Hoi Nico,

Bedankt voor je tip.

Alleen zou ik willen weten hoe ik het er af krijg want het zit er al op.

Ik denk dat de vorige bewoner dit niet heeft bijgehouden.

En aangezien de woonstichting hier niks aan wil doen moet ik het er op een of andere manier er zelf afhalen.

Ik hoop dat je hier ook een tip voor heb.

Ik zie het wel.

• mark02

Even verder lezen aub zie hier onder

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1633&i=302&t=293

Hallo

Op de douchedeur en wanden hecht zich kalkzeep. Kalkzeep is een samenstelling van huidvet,zeep en kalk. Om dit te verwijderen moet je eerst ontvetten , naspoelen om het alkalische middel te neutraliseren en daarna ontkalken, omdat het zuur van de antikal niet door het vet komt. Eventueel moet de behandeling vaker herhaald worden.Altijd van onder naar boven nat maken om strepen te voorkomen.

sucses

• Fred Wallenburg

Insmeren met slaolie, werkt super