Ontkalken espressomachine

  • Wannes

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik een espressomachine het beste kan ontkalken (ik heb geengebruiksaanwijzing)?

    Alvast bedankt en groeten,

    Wannes

  • mark02

    volledig uit elkaar halen dus alle onderdelen van elkaar scheiden die in een (was)bak

    met warm water vervolgens een ontkalkings-middel erin die in de handel te verkrijgen is onder koffie-apparaat-ontkalker of iets dergelijks of bij de leverancier van het apparaat die zijn eigen middelen heeft of iets kan aanbevelen.

    deze behandeling elke week opnieuw anders zouden bepaalde onderdelen gaan verkalken zou als magneetkleppen en die zijn niet goedkoop.

    groeten,

    ps:Let op niet zomaar ontkalker erin gieten het moet wel bedoelt zijn voor dit soort apparaten want ander zouden b.v. rubbers of zeefjes hellemaal kunnen vergaan door het ontkalkings middel

  • Frits Jansen

    Hoi.

    Je kan dit met een vloeibare ontkalkingmiddel doen.

    Handleiding (heb ik van www.eccellente.nl gehaald):

    Gebruiksaanwijzing

    Vul het waterreservoir van uw espressomachine met 250ml Eccellente Snelontkalker en 500ml schoon water (1:2). Schakel de machine in en laat een kwart van de inhoud doorlopen. Laat vervolgens het ontkalkingmiddel 5 à 10 minuten inwerken. Herhaal deze procedure tot het waterreservoir leeg is. Maak tenslotte het waterreservoir goed schoon, en spoel de machine door met veel water.

    (:P)

  • Karel

    Hallo.

    Op www.ontkalken.info kan je meer informatie vinden over het ontkalken van je koffiemachine. Ook staat er algemene info. Wel interessant lijkt mij.

    www.ontkalking.info

  • Evelien Raamsdonk - Ter Horst

    Beste allemaal,

    Kwam zelf een leuk artikel tegen over hoe men het maximale uit zijn espresso-apparaat kan halen. Gezien een espresso-apparaat ontkalken hier ook bij hoort wou ik jullie dit artikelen niet onthouden. Veel succes!

    Groetjes,

    Evelien

  • Han

    Je kan alle ontkalkingsmiddelen voor espressomachines bij Eccellente.nl kopen.

    Voor de merken

    Saeco, Bosch, Krups, Miele, Jura, AEG, Etna, Senseo, Kenwood, Philips, Gaggia, Siemens, Electrolux, Cuisinart, Spidem, Francis Francis (Illy), Delonghi, Ascaso, Kitchenaid, Quickmill, Solis, Severin, Rowenta, Princess, Melitta, Magimix, Kitchen AID, Inventum, Cloer, Bestron, Solis, Atag.

    Naast ontkalking verkopen ze ook reinigingstabletten, waterfilters en espressobonen.

  • Kees

    Hey Han,

    Wat ook goed werkt is een waterontharder gebruiken. In het leidingwater zit kalk en dat komt vervolgens weer in je espressomachine waardoor kalkaanslag ontstaat. Een waterontharder haalt het kalk uit het leidingwater en voorkomt dat je nog langer moet ontkalken. Je kunt er hier meer over lezen.

    Succes!

    Gr Kees

  • Daniel

    ik denk ondertussen een nieuwe peter is een topic van 2004(:P)