Belgisch Natuursteen

• Margriet

Hallo,

Wij hebben in onze tafels Belgisch Natuursteen liggen. Weet iemand hoe we die het beste schoon kunnen maken. Er zitten nu al vlekken op de drinken die we er met een sopje niet uit krijgen

Bij voorbaad dank,

Margriet

• mm

hoi magriet voor je verdergaat met je sopje moet je controleren of het wel of niet kalkhouden natuursteen is, hoe porreus is de steen ,wat voor soort vlekken zitten er op vet of kalk.

• Margriet

Op de bon staat inlegbladen van hardsteen. Ik weet niet of het dus een kalkhoudende natuursteen is. Het zijn vlekjes van drinken. Je weet wel je schenkt in en dan gaat er net een druppel langs aan de zijkant van het glas.

Margriet

• Tejo

Hallo als het geen hoogglans is kan je de steen met een iets hogere dosering groene zeep inzetten en laten drogen,evt oppoetsen met droge doek.

Als je dit regelmatig doet is dit tevens een beschermfilm tegen beschadiging van de (zure)drankvlekken.

• Margriet

Dat heb ik ook gedaan, maar bedankt. We hebben namelijk ook van zulke vensterbanken en de aannemer zei dit als tip. ik was alleen er te laat mee, ik deed het een dag er na. er komen ook geen nieuwe vlekken bij maar de oude krijg ik er niet af.

Groet Margriet