Vraag over Zure en base schoonmaakmiddelen.

  • MiM

    Voor school moet ik een reiniginsplan maken maar nou is er een vraag bij over zure en basische schoonmaakmiddelen,

    Wie o Wie kan me het verschil tussen deze 2 vertellen?

    Want waar ik dat zou moeten zoeken ?

    Enige wat ik weet is dat een zuur kan aantasten maar verder,

    bvd.

  • Jansen

    Kijk eens op www.schoonmaak.startkabel.nl

    Naar groothandels dan

    Naar ALPHEIOS of WETROK.

  • nico

    Hoi, heel in het kort basisch is bedoeld om te ontvetten, zuur om kalk weg te halen

    Basich wordt dus gebruikt om b.v. vieze vingers weg te halen en zuur om kalkaanslag van toiletten en wastafels te halen

    Als je meer wilt horen laat het dan maar horen

    Groeetn Nico

  • Sebastiaan

    Nico heeft gelijk als het om dagelijkse reiniging gaat.

    Let er wel op dat er ook vetten zijn die juist met een zuur verwijderd moeten worden.

    Een auto bijvoorbeeld wordt in een wasstraat voorgespoten met een zure reiniger.

    Verder moet je er rekening mee houden dat bassische stoffen wel degelijk beschadigingen kunnen veroorzaken.

    Als je vraag wat specifieker is kunnen we er hier misschien een wat duidelijker antwoord op geven

    Gr. Sebastiaan

  • MiM

    MIjn opdracht voor school luidt:

    je hebt een eigen parfumeriezaak,

    en nou moet ik een reinigingsplan maken,

    daarin moet staan wat ik allemaal moet schoonmaken, oftewel alles wat maar schoon te maken is.

    en er staat bij een andere opdracht dus :

    Welke invloed heeft een reinigingsmiddel met een basisch accent heeft en wanneer je die gaat gebruiken.

    en

    Welke invloer heeft een reinigingsmiddel wat een zuur accent heeft en wanneer ik dat ga gebruiken.

    ook heb ik vragen zoals voordelen van nat en droog stoffen oftewel een rotopdracht maar ja we moeten het uitzoeken dus vandaar, bij deze,

  • Sebastiaan

    Mimi

    Je reinigingsplan lijkt me niet al te moeilijk.

    Als je uitgaat van een winkel heb je een aantal dingen:

    -Schappen/vitrines

    -Vloeren

    -Kassa/inpak gedeelte

    -Sanitaire ruimte

    -Keuken/kantine

    -etc.

    Zet er achter hoe vaak, op wat voor manier en met welk middel je ze schoon wilt maken en de tijd die je er voor nodig hebt.

    In mooie woorden kan ik het ook als volgt zeggen:

    Maak een tabel met frequentie, methode en prestatie.

    Wat betreft je zuren en bassische stoffen kun je het antwoord van Nico aanhouden.