uurloon zzp schoonmaak

  • Dé Herman

    Nu is het natuurlijk ook zo vraag en aanbod doet veel qua. uur tarief.

    zo is bijv. in de bouw een hoog uurtarief en de klussenier doet het tegen een tarief van € 27,50 incl btw

    daar kan de bouw ook niet tegen op.

    klusbedrijf van duuren vraagt EUR 35,00 per uur exclusief BTW e.d. dan is hij wel heel erg duur.

  • eelco

    hier een link voor zzp: http://www.zzp-nederland.nl/artikel/uurtarief-bepalen

    Een voorbeeld berekening

    € 25.000,- netto berekend naar bruto zal ongeveer € 32.000,- zijn. Uw bedrijfskosten bedragen ongeveer € 12.000,- per jaar. Samen is dit € 44.000,- Gedeeld door declarabele uren (1200) betekent dit een uurtarief van € 36,66 excl. Btw. Of dit uurtarief haalbaar is hangt natuurlijk af van vraag en aanbod. Maar bovengenoemd tarief is wel een leidraad.

    Enkele voorbeelden van gangbare tarieven:

    Een tegelzetter vraagt gemiddeld een tarief van 32,50 Euro per uur

    Een vrachtwagenchauffeur rijd gemiddeld voor 28 Euro per uur

    Een verpleegkundige rekent een tarief van 29 Euro per uur

    Journalisten doen het gemiddeld voor 65,- per uur

    Een ICT consultant kost per uur 75 Euro

    Een interim-manager vraagt gemiddeld € 110,- per uur

    Goede raad is duur: een advocaat kost 250 Euro per uur

    herman bedoel je klusbedrijf van duuren is duur … hahaha de naam zegt het al duur en grapje

  • Marjan

    Hallo

    Ik dacht laat mij even de reactie's lezen van collega's. Jouw reactie!

    Gewoon terecht!

    Groetjes

  • BNP Schoonmaak

    Heb alle Autotaalglas werkvloeren deze week binnen gehaald( noord-holland), machinaal ontvettend schrobben van de werkvloeren per uur 25 euro

  • lau

    Gegroet,

    Op basis waarvan wordt het uurloon berekend en onderbouwd?

    Ik ga starten als beginnend zzp in de schoonmaak,partime en

    kan voor 20 uur in de week schoonmaken voor 400 euro,dat is

    dus gemiddeld een uurloon van 20 euro.

    Nu is mijn vraag?

    Zit ik er goed bij of lever ik werk af voor een schijntje,want van

    horen zeggen,blijkt dat mijn uur tarief wat aan de lage kant is.

    Groet!

    Lau.

  • jada

    Lau,

    Je moet ergens beginnen en dan is 20,00 helemaal niet zo slecht. Dat het eingelijk te laag is is een feit maar helaas is de schoonmaakmarkt helemaal verziekt door partijen die zich aanbieden vanaf zo'n 12 euro per uur. In dit licht gezien is 20,00 euro wel haalbaar, je hebt immers niet echt heel veel kosten verder.

  • Schouw Multidiensten

    Volgens mij lezen een hoop mensen haar vraag verkeerd.

    Ze vraagt namelijk het uurloon van een ZZP op, dat betekend ZELFSTANDIG ZONDER PERSONEEL

    Er word voor Zzp max € 20,- per uur gegeven dus het wel degelijk een aardige prijs.

    Dit zijn prijzen als je in onderaanneming gaat werken voor een ander schoonmaakbedrijf

    Als je panden voor jezelf krijgt is het ongeveer vanaf €25,- per uur

  • tas

    Hallo een ieder.

    Ik wil ook heel graag beginnen als zzp'r, maar waar of bij wie kan ik beginnen met werken?

  • danny

    Weet je wat het probleem is dat mensen steeds voor minder gaan werken en zo deze hele markt naar de knoppen brengen.

    Iedereen kan immers zo aan de slag in de schoonmaak, en veel die gaan dan voor zo laag mogelijk tarieven, offertes uitbrengen.

    En zo wordt het steeds weer verder uitgeknepen.

    We leven nu dan ook in een tijd van hoe goedkoper hoe beter.

    Ik kom bekende, profesionele bedrijven tegen die 18,50 a 21,50 berekenen. om gek van te worden.

    Maar je vraagt je dan wel af, waarom is het bij hun wel mogelijk. of verdienen die stakkers gewoon niks.

  • jarenschoon

    Hi mensen

    wat denken jullie van de grotere schbedrijven die europees inschrijven voor +- € 15,-

    geloof het of niet maar die stakkers verdienen wel degelijk, nl als volgt:

    vb:

    schoolpand 3 uur p/d x 5 dagen = 15 uur p/w

    schoonmaakster moet het in 2,5 uur p/d doen

    2,5 uur in de week á € 15 is kassa = € 37,50 p/w = € 1950-, p/jaar

    doe dit maar eens x 1000 man ; ) = € 1.950.000 winst mag ik wel zeggen ; )

    groeten mensen