Cement, lijm en stuc resten verwijderen van vloer

  • Marlies

    Goedemiddag,

    Mijn vraag is of iemand mij tips en/of adviezen kan geven over het schoonmaken van een tegelvloer. Ik heb namelijk een ruimte die gerenoveerd is, maar het probleem is dat de vloer (i.z.g.s.) onder het cement, stuc en wat lijm zit. Weet iemand hoe ik dit het makkelijkste kan verwijderen??? Alvast hartelijk bedankt voor de tijd en moeite!!

    Groet, Marlies

  • Mark69

    wat voor cement zit erop een sluier of echt stukken cement en wat voor tegelvloer is het stucspul kun je er volgens mij voorzichtig af krabben als het harde tegels zijn succes Mark

  • Marlies

    Hoi Mark,

    Bedankt voor je reactie!

    Nee, het zijn echt stukjes cement.

    Afkrabben lukt opzich wel, maar dacht misschien heeft iemand hier betere ideeen.

    Groet, Marlies

  • Marlies

    Verder geen tips?

  • Maarten

    Cementsluier of cement resten zullen verwijderd moeten worden met een zuur reinigings middel bv Deltacid, lijm daarinetegen zal lijm doorgaans verwijderd moeten worden met een alkalisch middel met een oplosmiddel er in. ik denk dus dat het een twee stappen aanpak moet gaan krijgen!

  • Mark69

    kijk met een zure reiniger wel eerst wat voor tegels je hebt , bij poreuse tegels vreet het zuur de tegels aan en kun je alsnog een nieuwe vloer gaan leggen

  • nicolle

    hey , heb tzelfde probleem gehad , stomme oplossing misschien , maar je moet t met eens met ph - proberen , is wel erg zuur , en pas op met andere vorowerpen , want het bijt echt alles weg en dan heb je ook nog van hg iets speciaal voor cementresten , en dan moet je met het blauwe etiket pakken …Mark69 schreef:

    >

  • ben

    beste Marlies,

    ik gebruik een goedje dat heel goed voegen en tegels schoonmaakt het is wel een zuur.

    maar werkt heel goed het heet AMEFIX ACID CLEANER

    het is een geel sapje maar werkt heel goed het is goed tegen cement resten kalk(aanslag) vettigheid.

    wel uitkijken voor je handen het bijt een beetje maar tast de ceramische laag van je tegels niet aan.

    ik heb het gehaald bij cooperatie voor visserschepen.

    succes ben

  • Rudi

    Hallo beste mensen.

    wie kan mij vertellen hoe ik oud stukwerk van mijn huis af kan halen dus de buitenmuren het is op cementbassis.

    is daar ook een oplosmiddel voor ?

    mvg Rudi

  • pascal

    bikken? droogijs stralen? zand stralen? etc etc