schoonmaakbedrijf starten.

anneke
07 Feb, 2004 11:28

Hoe start je een schoonmaakbedrijf op en wat heb je er voor nodig? papieren etc.

Graag zoveel mogelijk informatie.

Bewerkt 07 Sep, 2010 11:22
Jansen
07 Feb, 2004 14:01

Stel een ondernem.plan op.

Werk van onder naar boven. wat wil je overhouden salaris plus winst als je dat weet dan weet je wat je omzet ongeveer moet zijn, dit is wel heel kort door de bocht en globaal.

Daarna maak je afspraak bij KvK.

Hohmarow
14 Feb, 2004 19:19

Hallo,

Ik heb 4 startende ondernemer in de schoonmaak advies gegeven hoe en wat ze moeten doen om een schoonmaakbedrijf te starten en klanten te zoeken. Misschien is het handig om even mij te mailen.

groet, Raou

Fred Wallenburg
07 Apr, 2004 13:49

En hoeveel van die 4 zijn nog aan het werk ??? waarschijnlijk geen 1 meer

Alexandro
15 Dec, 2008 00:28

wie kan mij helpen, ik wil ook een eigen schoonmaakbedrijf starten,

ik heb de folders al uitgedeeld, de website is al klaar, alleen er ontbreekt nog 1 ding en dat zijn de klanten.

hoe benader ik die ? en wat is een marktconform prijs ?

wie o wie kan mij helpen….

Herman
15 Dec, 2008 10:52

dag,

Bij (volgens mij NHA) heeft men een opleiding om een schoonmaakbedrijf te starten EUR 499,00 ongeveer daarin wordt bijna alles in besproken en je krijgt ook opdrachten

Een idee voor beginnende starters dan weet je ook hoe kostprijs moet berekenen e.d. en die 450,00 kan je weer aftrekken.

Ga daar eens kijken of neem proefpakket, weet je in iedergeval al wat meer.

suc6 Herman

http://www.nha.nl/index.asp?page=/zaak/cursusinfo/cursusinfo_schma.asp&cm_mmc_o=VV2CjC7BBTkwCjCmgtBBEFzzL_wpybXuCjClgtBBEFzzL_wpybXu%20_wTbEEwEjObElpwwk

dennis67
15 Dec, 2008 16:08

hallo alexandro.

misschien is het een idee om je eerst aan te bieden bij andere schoonmaakbedrijven misschien hebben zei nog werk liggen.

en dan langzaam aan je eigen klanten proberen binnen te halen.

succes dennis.

Alexandro
28 Dec, 2008 01:32

Beste Herman en Dennis,

Wat jullie mij adviseren om te doen heb ik allemaal al gedaan.

Ik heb de cursus van NHA gevolgd, en daarvan krijg ik ook coaching ofzo, maar ik vindt dat ik er niets aan heb omdat het voor mij gewoon kort door de bocht is.

Om te beginnen bij een schoonmaakbedrijf, is ook al verleden tijd, want ik heb jarenlang gewerkt voor een LANDELIJK gerenomeerde schoonmaakbedrijf. Hierdoor vindt ik mijzelf ook een goede schoonmaker die aardig wat werk kan leveren en aansturen. Alleen ik weet niet wat marktconforme prijs is en hoe ik die fabrieken en bedrijven moet benaderen om hun schoonmaakwerk te doen.

heeft iemand hier ervaring in ? Kan iemand mij advies geven ? Of eventueel helpen tegen betaling ?

Met vriendelijke groeten,

ik wacht jullie reacties af.

mag ook een mailtje sturen naar:

keskinler01@hotmail.com

Alexandro

yoesoef
20 Mei, 2009 23:21

Ik wil een schoonmaak bedrijf beginnen maar ik wil graag weten hoe kan ik klant vinden.

briten
21 Mei, 2009 09:48

je best doen flyeren bellen langs gaan

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.